Zdravá a rýchla desiata pre školákov

Každá mamička a každý školák to každý deň musia riešiť. Čo si pripraviť, ako si pripraviť nejakú desiatu do školy, aby si školáci zaplnili bruško, kým neskončí vyučovanie a neide sa na teplý obed. Ponuka receptov na desiatu je nespočetné množstvo, ale nájsť práve zdravší a ešte k tomu rýchly variant už možno vyžaduje premyslieť si zoznam potravín už pri nákupe

Zdravá a rýchla desiata pre školákov

Všetci to poznáme: ráno, než deti vôbec rozlepia oči, už majú len 20 minút do odchodu autobusu, a tak vôbec nerozmýšľajú nad tým, čo si strčia do tašky, aby mali v škole čo zajesť. V inom prípade si len vypýtajú peniaze od rodičov, aby si cez prestávku niečo dobré kúpili v školskej kantíne. Ale ako býva zvykom, v školských kantínach prevažujú polotovary, sladené nápoje, presolené pochutiny a sladkosti od výmyslu sveta. Takáto ponuka nemá nič spoločné s hodnotnou a vyváženou stravou. Preto je lepšie spraviť si aký taký plán, aby sme sa ráno nemuseli naháňať a baliť to, čo nám príde pod ruku.

Úplne najlepšie je pripraviť si a zabaliť desiatu večer. Ráno sa potom nemusíte plašiť a budete mať so svojím školákom viac času na pokojné raňajky. Pri výbere jedla, ktoré dávame nášmu dieťaťu, by sme mali myslieť nielen na to, aké zdravé by malo byť, ale aj na to, čo má náš potomok rád, čo mu chutí. Pretože nemá veľmi zmysel pripravovať mu extra výživné jedlo, keď ho napokon ani nezje alebo v horšom prípade v škole vyhodí. Máme pre Vás pár nápadov, ktoré všetkým deťom chutia a zároveň sú prínosné pre zdravie Vášho školáka.

1.     Syrovo-zeleninová nátierka, pečivo / ovocie (ružové hrozno stolové v Lidli v akcii)

Potrebujeme: maslo, tavený syr (Bambino vo Freshi v akcii), vajcia, soľ, paprika zeleninová, rajčiny, cibuľa
Postup: Do vymiešaného masla a topeného syra pridáme natvrdo uvarené a postrúhané vajcia, na jemno pokrájanú cibuľu, papriku a rajčiny. Podľa chuti osolíme a dobre vymiešame. Hotovú nátierku natrieme na chlebík. (FIT Chlieb celozrnný semienkový vo Freshi v akcii)

2.     Biely jogurt s nakrájaným ovocím (Červené jablká v Lidli v akcii) a s orieškami

3.     Rozmixovaný banán s kefírom

4.     Celozrnné pečivo s tvarohovou nátierkou, kvalitnou šunkou (Premiér morčacia šunka v Bille v akcii) a k tomu cherry paradajky

5.     Tortillové wrap - plnený zeleninou, potretý jogurtovým dressingom, pečenými kúskami kuraťa (z večere) alebo so syrom a kvalitnou šunkou

6.     Ovocný šalát s nasekanými orechmi a plátkami celozrnného chleba

7.     Syr cottage (Billa cottage cheese v akcii) so zeleninovými prstami (zelenina nakrájaná na prúžky, ktorými sa syr naberá) a ryžovými chlebíčkami

8.     Jablkové pyré (Dojčenská výživa v Lidli v akcii) so slnečnicovými semienkami a bielym tvarohom alebo jogurtom (Termix do vrecka Nika vo Freshi v akcii)

 

Raz týždenne nechajte svojho potomka, aby si desiatu pripravilo samo podľa vlastnej voľby. Potom desiatu skontrolujte a vysvetlite mu, ktoré potraviny sú v poriadku a ktoré by v zdravej desiate nemali byť a z  akého dôvodu. Uvidíte, že si bude snažiť pripraviť tú najvhodnejšiu desiatu, keď zistí, že mu dôverujete.

 

Reklama

Informujeme spotrebiteľov, ktorým predávame výrobky alebo poskytuje služby, že majú podľa českého zákona č. 624/1992 Sb. právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z príslušnej zmluvy. Subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov je Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869 (www.coi.cz).

Sprevádzkovateľom tohto serveru je MAFRA, a.s., so sídlom Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČO: 45313351, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel B, vložka 1328. Spoločnosť MAFRA, a.s. je členom koncernu AGROFERT.